Tuesday, January 15, 2008

Dimanakah Adik Sharlinie?


Sharlinie Mohd. Nashar, 5 tahun, dilaporkan hilang ketika bermain bersama kakaknya di padang permainan yang terletak kira-kira 200 meter dari rumahnya di No. 29, Jalan PJS2C/11N, Taman Medan, Petaling Jaya.

Ketua Polis Daerah Petaling Jaya, Asisten Komisioner Arjunaidi Mohamed berkata, mangsa diculik kira-kira pukul 11.30 pagi. Ketika itu mangsa sedang leka bermain bersama kakaknya, Sharliena yang berusia lapan tahun.
Menurut beliau, ketika hilang, mangsa yang mempunyai tiga adik-beradik memakai baju-T dan skirt berwarna biru muda serta selipar warna merah jambu.
Saya menyeru agar kita sama-sama berdoa kepada Allah Yang Maha Mengetahui agar adik Sharlinie berada dalam keadaan selamat dan akan dipertemukan bersama keluarganya.. Amin..
Bacalah surah Yaasin sebagai sarana tawassul kepada Allah agar segala kepayahan dan kesukaran untuk mencari dan menemui kembali Sharlinie dipermudahkan. Semoga Allah bersihkan juga masyarakat kita dari segala kejahatan dan jenayah para penjahat dan penjenayah.
Imam Ibnu Katsir dalam tafsirnya menyatakan bahawa sebahagian ahli ilmu menyatakan:-
أنَّ مِن خصائص هذه السورة أنها لا تُقرَأ عند أمر عسير إلا يسره الله
"Bahawa di antara khasiat surah ini (yakni surah Yaasin) tidaklah ianya dibaca ketika menghadapi sesuatu perkara atau urusan yang sulit atau payah, melainkan akan Allah permudahkannya."

Ambillah iktibar ini, segeralah kembali kepada kesyumulan syariat Islam..